Woensdag 22 juli 2020 - Reisverslag uit Oegstgeest, Nederland van Jan Marten en Joke Vries - WaarBenJij.nu Woensdag 22 juli 2020 - Reisverslag uit Oegstgeest, Nederland van Jan Marten en Joke Vries - WaarBenJij.nu

Woensdag 22 juli 2020

Blijf op de hoogte en volg Jan Marten en Joke

25 Juli 2020 | Nederland, Oegstgeest

Elshout - Bladel 56 km totaal 1108 km

We ontwaken in onze nieuwe tent tussen de beelden in de tuin van M. en R.
R. is beeldend kunstenaar en houdt zich vooral bezig met grote werken.
En dan bedoel ik echt: groot.
Maar op dit moment heb ik meer oog voor de tent. Die is mooi groen.
Past aangenaam bij het gazon, zodat het vaak wel zoeken zal zijn op toekomstige campings: waar staat-ie eigenlijk?
Voor nu is het makkelijk: na het derde beeld linksaf en dan nog twee meter in noordoostelijke richting.
En pas daarbij wel op de haring, Joke! Anders hebben we meteen weer een nieuwe tent nodig.
Ik heb trouwens heerlijk geslapen. Al is het slaapgedeelte iets kleiner, het uitzicht op de leefruimte ervóór heeft een wijdsheid van vorstelijke allure!
Maar vooral komt de goede slaap door de kleur, lijkt me.
Ik kijk het na op Wikipedia: ‘Groen geeft vooral een associatie met nieuw leven, jong, fris en vers, en verder met prilheid en natuurlijkheid. Het is ook de kleur van de hoop en de vrede.’
Iets anders wil je toch niet hebben?
Ter vergelijking zoek ik op Wikipedia ‘oranje’ op. Er staat helemaal niets over het kleurkarakter. Tekenend.... Wel vind ik iets banaals als ‘Hollandse feestelijkheid’. Aha, vandaar dat ik voorheen altijd droomde over meters bier en voetballende leden van het Koninklijk Huis. Terwijl ik van twee van de drie niet echt vrolijk word.
Als je er goed over nadenkt: in een oranje tent wil je nog niet dood gevonden worden. En die kans stijgt met de jaren. We zijn dus net op tijd.

We krijgen een rondleiding in het atelier van R. Met kleine onderdelen van een of twee kubieke meter per stuk maakt hij een project dat alleen in immense fabrieksloodsen past.
We proberen niet al te enthousiast te reageren. Straks staat zijn hele tuin vol met beelden en dan kunnen wij er niet meer bij. Dát zou zonde zijn! Of moeten we nu wel enthousiast reageren? Als hij veel succes heeft, komen zijn beelden misschien wel op een permanente tentoonstelling! Dan kunnen we ons tentje de volgende keer hier ook nog kwijt.

Na ontbijt en rondleiding door het atelier vertrekken we om 11:30 om naar Bladel te gaan.
Bladel, waar onze relatie begon, op hoeve Ten Vorsel, een kampeerboerderij in de vijfde klas van de middelbare school.
Joke wil gaan koken maar ik stel voor bij deze gelegenheid in het dorp ergens een fles wijn leeg te drinken onder het genot van een hapje eten.

Jan Marten

• 01 Augustus 2020 - 17:55

Hilde:

Wat een heerlijke blog.
    Nu jullie in een groene tent (kunnen) slapen, worden jullie per vakantie fris-en fruitiger, dan kan niet uitblijven!