Woensdag 22 mei 2019 - Reisverslag uit Oegstgeest, Nederland van Jan Marten en Joke Vries - WaarBenJij.nu Woensdag 22 mei 2019 - Reisverslag uit Oegstgeest, Nederland van Jan Marten en Joke Vries - WaarBenJij.nu

Woensdag 22 mei 2019

Blijf op de hoogte en volg Jan Marten en Joke

22 Mei 2019 | Nederland, Oegstgeest

Oegstgeest 0 km
totaal 1515 km

Om 5.12 uur stappen we op de bus om de trein van 7.20 uur te halen.
Ik geef toe dat het wat vroeg is voor een ritje van krap 20 kilometer.
Maar ik ben een stresskip als ik op reis ga.
Zo zijn we nog anderhalf uur op een bijna uitgestorven station.
We zitten in alle rust samen op een bankje. Op de achtergrond ontwaakt Venetië. Er staat ook een stationspiano. JM doet een poging om er wat geluid uit te krijgen, maar het is een bouwval.
Het wordt echt tijd dat JM weer zijn eigen vleugel kan aanraken. Bijna vier weken geen enkele noot spelen, zelfs niet even in een toevallige muziekzaak, is al jaren niet voorgekomen.
Morgen mag ik gelijk aan het werk, dan heeft hij weer alle vrijheid.

Het zal weer vreemd zijn opeens niet meer 24/7 met elkaar op te trekken.
Het zal ook vreemd zijn niet meer om de dag te schrijven.
Wij hebben daar lol in. Samen bedenken we wat we als herinnering willen bewaren.

Het aantal meelezers en de vele reacties verrassen ons telkens weer.
De cliffhangers met baggerweer en valpartij hebben ongetwijfeld geholpen om door te blijven lezen.

Soms krijgen we ook vragen. Heel soms geven we impliciet antwoorden. Een prangende vraag ging over de plastuit die ik op dag één introduceerde. Het bleek een prima gadget in tijden van nachtvorst. Zo hoop ik tot op hoge leeftijd met plezier te kamperen.

Nu de trein door de Alpen rijdt en we de besneeuwde toppen weer zien, mis ik het fietsen meteen weer.
Volgend jaar willen we de route naar Rome afmaken. Reitsma heeft er twee gemaakt: via Ravenna/Assisi of via Florence/Assisi.
We gaan er waarschijnlijk een rondje van maken.
Morgen ga ik het boekje bestellen.

Joke




  • 22 Mei 2019 - 20:02

    Gerrit Visser:

    Joke, je bent gek.

  • 23 Mei 2019 - 04:41

    Krijnie:

    Weer veilig op honk na jullie fietsavontuur. En dan vandaag weer gaan werken, dat is wel weer snel omschakelen. Nog even nagenieten van deze reis, maar de nieuwe plannen staan al voor de deur lees ik. Zo heeft de mens altijd weer nieuwe idealen en grenzen te verleggen. Tot ziens in de Willem.

  • 23 Mei 2019 - 06:45

    Marianne:

    Fantastisch plan! Benieuwd of het dan weer een hittegolf wordt, een lenteverplaatste winter of gewoon een verrassing.

  • 01 Juni 2019 - 05:48

    Hans:

    Beste JM en Joke, ik heb erg genoten van jullie mooie en vaak grappige reisverslag. Ik overweeg al sinds april om ook deze route n Venetië te fietsen, en na lezing v jullie verhaal ben ik er niet rouwig om dat ik mijn reis nog even uitgesteld heb. Ik heb een praktische vraag, hebben jullie de fietsen op de terugreis op de trein meegenomen, of met Soeters o.i.d. meegegeven? Ik vermoed dat laatste, aangezien je ook een busverbinding noemt? Bijvoorbaat hartelijk dank voor je reactie, vriendelijke groet, Hans

  • 01 Juni 2019 - 14:05

    Jan Marten En Joke De Vries:

    Dag Hans, leuk dat je ons verslag gelezen hebt! Ja, onze fietsen en de helft van de bagage zijn Met Soetens mee terug gekomen. Ze zijn net weer thuisbezorgd. Een geweldige service. Als je nog meer wil weten: jmdv2000(apenstaart)hetnet.nl

  • 02 Juni 2019 - 17:18

    Ineke Weinreich:

    Ik kreeg mail over 't zingen in de "Willem" in juni, ik schrok, zijn jullie nu al terug? ik moet 20, 21 en 22 mei nog lezen!( meestal lees ik er een paar achterelkaar)
    Had het ook druk gehad vanwege m'n verjaardag, maar wel heel leuk Jan Marten, dat je op m'n
    verjaardag een gedicht geschreven hebt.

    Ik geloof dat ik een klein beetje begin te begrijpen van jullie "verslaving".

    Toevallig vandaag op 't journaal: een Cruise schip dat tegen de kant gevaren is in Venetië, logisch dat de
    bevolking die grote schepen niet meer door hun straatjes wil!

    Tot de 5e juni! Ineke


  • 30 Juli 2019 - 18:05

    Heleen Van Wijnen:

    Vandaag op 30 juli, jullie verhalen gelezen. Erg leuk! Wij zijn zelf ook fietsers, wij fietsen al 36 jaar door Europa. Ook zijn we meerdere keren in Italië geweest en ook een keer naar Rome. Vorig jaar nog dwars door Frankrijk door de Provence, via de Cote d’Azur naar Nice en door naar Genua, geïnspireerd door de schrijver Ilja Leonard Pheijffer. Op dit moment ben ik zijn boek over Venetië aan het lezen. Dit jaar naar Parijs en de Mont st Michel dwars door Bretagne, de Loire en langs de borders van de kanalen en de Seine weer richting huis. 2800 km in 6 weken. We zijn nu ruim 3 weken thuis maar het kriebelt weer.
    Heel hartelijk bedankt voor jullie verhalen. Vaak herkenbaar, wij zijn ook met de tent en hebben toch regelmatig een camping herkend in jullie verhalen! Zo leuk! Groeten van Heleen en Jan.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jan Marten en Joke

Een reis naar Bordeaux. De eerste stap naar Santiago de Compostella. Een reis die we van A tot Z willen maken. Zie de foto, genomen in de startplaats Haarlem: het herdenkingsmonument van Lennart Nijgh, die voor Boudewijn de Groot de volgende regels schreef: Geef de reiziger het woord, laat de reiziger vertellen -

Actief sinds 18 April 2012
Verslag gelezen: 14272
Totaal aantal bezoekers 206104

Voorgaande reizen:

18 Mei 2023 - 11 Juni 2023

Twaalfde reis: Venetië - Lombardije - Venetië

26 Juni 2022 - 22 Juli 2022

Elfde reis: Venetië - Rome - Venetië

02 Juli 2021 - 25 Juli 2021

Tiende reis: Oegstgeest - Oegstgeest

02 Juli 2020 - 27 Juli 2020

Negende reis: Oegstgeest - Oegstgeest

26 April 2019 - 22 Mei 2019

Achtste reis: Roermond - Venetië

25 April 2018 - 23 Mei 2018

Zevende reis: Sevilla - Faro - Lissabon - Porto

31 Mei 2017 - 26 Juni 2017

Zesde reis: Zilverroute, Sevilla - Santiago

19 Augustus 2016 - 17 September 2016

Vijfde reis: Teruel - Granada - Malaga - Sevilla

28 Juni 2015 - 25 Juli 2015

Vierde reis: Girona - Valencia - Girona

27 Juni 2014 - 27 Juli 2014

Derde reis: Poitiers - Santiago de Compostela

28 Juni 2013 - 26 Juli 2013

Tweede reis: Maastricht - Pyreneeën

27 April 2012 - 18 Mei 2012

Mijn eerste reis: Oegstgeest - Poitiers

Landen bezocht: