Zaterdag 27augustus 2016 - Reisverslag uit La Roda, Spanje van Jan Marten en Joke Vries - WaarBenJij.nu Zaterdag 27augustus 2016 - Reisverslag uit La Roda, Spanje van Jan Marten en Joke Vries - WaarBenJij.nu

Zaterdag 27augustus 2016

Blijf op de hoogte en volg Jan Marten en Joke

27 Augustus 2016 | Spanje, La Roda

La Roda
rustdag totaal 373 km

Vandaag blijven we in La Roda. Gister was voor mij de zwaarste etappe die ik ooit heb gereden. Halverwege, in Tébar, hoorde ik even een fantastische beiaard. Daarna meende ik op een richtingsbord 'Voorburg' te lezen. Maar het was bij beter kijken 'Valencia'. Achteraf denk ik dat het visioenen waren, opgeroepen door de wens om thuis te zijn.

Met de zorg van Joke kwam ik langzaam boven Jan. Zo kon ik de laatste twee kilometer traag het hotel bereiken. Ik heb geen idee hoe ik de hotelkamer heb gevonden.

Vandaag word ik vroeg wakker, maar ik zeg al direct dat ik niet wil fietsen. Ik heb vervolgens de hele dag tussen 38 en 39 graden koorts. Het kan erger, maar af en toe lukt het me nauwelijks om vooruit te komen. Dan gaat het een tijdje goed. Zo lopen we 's morgens door het plaatsje. Met Joke boodschappen doen. Na twee uur is ineens alle kracht weg. Het moet toch vervelend zijn als ik dit morgen heb met fietsen.
Joke verzorgt mij uitstekend. We vergelijken het vandaag met onze reis in 2012, toen we door ziekte van Joke in Poitiers strandden.

We willen graag weg. Desnoods naar Barrax, 22 kilometer verderop. Daar zijn twee chauffeurshostals. Ach, dat overleven we ook wel.

Jan Marten

  • 27 Augustus 2016 - 23:33

    Gerda:

    Wat naar voor je Jan Marten. Jullie gingen net zo lekker. Ik heb genoten van jullie verhalen tot nog toe.Hoop dat je snel opknapt! Groetjes Gerda..

  • 28 Augustus 2016 - 14:11

    Barbara:

    Elke dag is het weer een plezier om jullie verhalen te lezen en zo op afstand, vanuit La France profonde, (ja, zo heet het hier ook) jullie wel en wee te volgen. Ik vreesde voor Joke´s welbevinden na haar verhaal over ´mental biking´ maar nu is JM het zorgmikpunt. Hopelijk knap je snel zove, JM, op dat jullie je reis kunnen voortzetten, desnoods in iets lager tempo. Hou je taai, allebei. Groeten, Barbara

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jan Marten en Joke

Een reis naar Bordeaux. De eerste stap naar Santiago de Compostella. Een reis die we van A tot Z willen maken. Zie de foto, genomen in de startplaats Haarlem: het herdenkingsmonument van Lennart Nijgh, die voor Boudewijn de Groot de volgende regels schreef: Geef de reiziger het woord, laat de reiziger vertellen -

Actief sinds 18 April 2012
Verslag gelezen: 553
Totaal aantal bezoekers 206689

Voorgaande reizen:

18 Mei 2023 - 11 Juni 2023

Twaalfde reis: Venetië - Lombardije - Venetië

26 Juni 2022 - 22 Juli 2022

Elfde reis: Venetië - Rome - Venetië

02 Juli 2021 - 25 Juli 2021

Tiende reis: Oegstgeest - Oegstgeest

02 Juli 2020 - 27 Juli 2020

Negende reis: Oegstgeest - Oegstgeest

26 April 2019 - 22 Mei 2019

Achtste reis: Roermond - Venetië

25 April 2018 - 23 Mei 2018

Zevende reis: Sevilla - Faro - Lissabon - Porto

31 Mei 2017 - 26 Juni 2017

Zesde reis: Zilverroute, Sevilla - Santiago

19 Augustus 2016 - 17 September 2016

Vijfde reis: Teruel - Granada - Malaga - Sevilla

28 Juni 2015 - 25 Juli 2015

Vierde reis: Girona - Valencia - Girona

27 Juni 2014 - 27 Juli 2014

Derde reis: Poitiers - Santiago de Compostela

28 Juni 2013 - 26 Juli 2013

Tweede reis: Maastricht - Pyreneeën

27 April 2012 - 18 Mei 2012

Mijn eerste reis: Oegstgeest - Poitiers

Landen bezocht: