Zaterdag 27augustus 2016 - Reisverslag uit La Roda, Spanje van Jan Marten en Joke Vries - WaarBenJij.nu Zaterdag 27augustus 2016 - Reisverslag uit La Roda, Spanje van Jan Marten en Joke Vries - WaarBenJij.nu

Zaterdag 27augustus 2016

Blijf op de hoogte en volg Jan Marten en Joke

27 Augustus 2016 | Spanje, La Roda

La Roda
rustdag totaal 373 km

Vandaag blijven we in La Roda. Gister was voor mij de zwaarste etappe die ik ooit heb gereden. Halverwege, in Tébar, hoorde ik even een fantastische beiaard. Daarna meende ik op een richtingsbord 'Voorburg' te lezen. Maar het was bij beter kijken 'Valencia'. Achteraf denk ik dat het visioenen waren, opgeroepen door de wens om thuis te zijn.

Met de zorg van Joke kwam ik langzaam boven Jan. Zo kon ik de laatste twee kilometer traag het hotel bereiken. Ik heb geen idee hoe ik de hotelkamer heb gevonden.

Vandaag word ik vroeg wakker, maar ik zeg al direct dat ik niet wil fietsen. Ik heb vervolgens de hele dag tussen 38 en 39 graden koorts. Het kan erger, maar af en toe lukt het me nauwelijks om vooruit te komen. Dan gaat het een tijdje goed. Zo lopen we 's morgens door het plaatsje. Met Joke boodschappen doen. Na twee uur is ineens alle kracht weg. Het moet toch vervelend zijn als ik dit morgen heb met fietsen.
Joke verzorgt mij uitstekend. We vergelijken het vandaag met onze reis in 2012, toen we door ziekte van Joke in Poitiers strandden.

We willen graag weg. Desnoods naar Barrax, 22 kilometer verderop. Daar zijn twee chauffeurshostals. Ach, dat overleven we ook wel.

Jan Marten

• 27 Augustus 2016 - 23:33

Gerda:

Wat naar voor je Jan Marten. Jullie gingen net zo lekker. Ik heb genoten van jullie verhalen tot nog toe.Hoop dat je snel opknapt! Groetjes Gerda..

• 28 Augustus 2016 - 14:11

Barbara:

Elke dag is het weer een plezier om jullie verhalen te lezen en zo op afstand, vanuit La France profonde, (ja, zo heet het hier ook) jullie wel en wee te volgen. Ik vreesde voor Joke´s welbevinden na haar verhaal over ´mental biking´ maar nu is JM het zorgmikpunt. Hopelijk knap je snel zove, JM, op dat jullie je reis kunnen voortzetten, desnoods in iets lager tempo. Hou je taai, allebei. Groeten, Barbara